Legfrissebb Trabant túra: Kaukázusok

Egy Világjáró Trabant Kalandjai

EGY VILÁGJÁRÓ TRABANT KALANDJAI

Ez egy Trabant!

Nem egy megalomániás 3000 köbcentis, 250 lóerős,40 ezer eurós új autó. Hanem, egy 25 éves, 1100 köbcentis, 300 euró értékű autó félig fémből, félig fából készítve. Mégis ez az autó 2014. januárban az északi sarkkoron járt Norvégiában, 2015-ben pedig Afrikában a Budapest-Bamako rallye keretein belül. Célunk ezzel példát mutatni, hogy kevés energia és nyersanyag felhasználással, minimális környezeti ártalommal, kevés befektetéssel is minden földrajzi cél elérhető.

EGY VILÁGJÁRÓ TRABANT KALANDJAI

Bemutatkozás

A Geonauta Baráti Társaság 2015 januárjában tartotta 20 éves jubileumát, azaz közel 20 éve járjuk a hegyeket, vulkánokat, zarándokutakat, természet védünk, műfészkeket rakunk, madarakat gyűrűzünk és szemetet szedünk.


A Millenium Flacon Team egy mellékágként 2013 végén fogant meg, névadója és apropója pedig egy Trabant lett.


A Trabant feladatának elsősorban a figyelemfelkeltést szántuk. Figyelemfelkeltést a mai mindent felélő-felégető fogyasztói társadalommal szemben. Nem kell nekünk a sokmilliós új jármű, a sok száz lóerő, a digitális technika. A Világ bármely földrajzi pontja elérhető egy minimális nyersanyagból épített, kis teljesítményű, kis energiafelhasználású járművel is.


Ezért fotóztuk a Trabantot az Eiffel-toronynál, a Colosseumnál, vittük fel téli időszakban az Északi-sarkkör felé sok száz kilométerrel.

VILÁGJÁRÓ TRABANT TÚRÁK

BUDAPEST - BAMAKO Rally
BUDAPEST - BAMAKO RALLY

Budapest - Bamako:
Távolság: 10380 km
Mennyi ideig tart: 16 nap

Vissza út:
Távolság: 7571,3 km
Mennyi ideig tart: 116,30 óra

Összesen:
Távolság: 17951,4 km
Idő: 23 nap

2015

BUDAPEST - BAMAKO RALLY 2015

2016

BUDAPEST - BAMAKO RALLY 2016

2017

BUDAPEST - BAMAKO RALLY 2017

2018

BUDAPEST - BAMAKO RALLY 2018

Északi Sarkköri Turné 2014

Északi Sarkköri Turné 2014

Terveinkben a Budapest-Bamakóhoz hasonlóan, (avagy nagyképűen a Páris-Dakarhoz) egy téli Budapest-Párizs-Nordkapp szerepel.
A cselekmény apropója egy Trabant, amivel a 2015-os Budapest-Bamakóra neveztünk és előzetesen szeretnénk kipróbálni. Az persze nem kizárt, hogy a főpróba keményebb megpróbáltatás, mint maga az előadás. Szóval, poénból szerettünk volna az idén a Bamakósok rajt-pódiumáról indulni és Afrika helyett ...

Folytatás...

Budapest-Makó 2015

Budapest-Makó 2015

2015. szeptember, Budapest-Makó
2015 nyárvéget írt a történelem, mikor magamra eszméltem.
Előbb léteztem már egy jó negyed századdal, de gyártóim és későbbi tulajdonosaim elfeledkeztek az elnevezésemről, emiatt személytelenkedtem.
Funkcionálisan így is működtem, elláttam a rám méretezett feladataimat, de beszámolni ezekről emlékezet ...

Folytatás...

Trabant-expedíció a sajtóban:

A ZETApressz hírportál írta rólunk: „A városligeti Közlekedési Múzeum elől indult az athéni, pekingi és londoni olimpiát megjárt roburos és az Északi-sarkvidéket megjárt trabantos csapat. "
10 órára csak a Trabantos csapat érkezett meg, a roburosok egy dugóban vesztegeltek az M3 autópálya bevezető szakaszán. Vadász Zsolt kombiját most újdonsült társa, Nagy Tibor egykori kamionos vezette. Zsolt 2014 januárjában Radler Zsolttal jutott el az Északi-sarkkörig, s a négyütemű kocsi ott is jól vizsgázott. Hátuljára egy perselyt erősítettek, melybe 1 eurót kellett bedobnia annak, aki a több ezer kilométeres útján fényképezni akarta őket. Akkor is, most is sátorban alszanak, mely a kocsi tetejére van erősítve, összehajtott állapotban. Ha szétnyitják, már lakható is, s ha a sarkvidéki hideget, a mínusz 30-40 fokot kibírták benne, az afrikai meleg sem árthat. Visznek egy „szemetes zsákot” is, mellyel a környezetvédelmet reklámozzák. Az ötletet ehhez az űrszemét adta. S mi köze ennek a Szaharához? – Mert az űrkutatás kezdetén még kevés szemét gyűlt fel odafenn, ma viszont már rengeteg kering körülöttünk, így előbb-utóbb foglalkoznunk kell vele. Afrikában sincs megoldott hulladékgazdálkodás, mely rövidesen náluk is problémát okoz majd. Zsákukkal erre akarják felhívni a figyelmet.”