Legfrissebb Trabant túra: Kaukázusok

I. Általános feltètelek

A Geonauta Baráti Társaság a "Trabant-expedició" keretein belül ès annak járműveivel, autós túrát szervez a fent emlitett időszakban a Kaukázus-ba.
A trabant-expediciok elsődlegesen egy baràti tàrsasàg közös utazàsi igènyeinek kiszolgàlàsàra ès annak követelmènyeinek megfelelően jött lètre.
Szigorùan nonprofit kezdemènyezès, nincs belèpődìj, nincs klubtagsàg ès nincs nyeresèg.
A tàrsasàghoz bàrki magànszemèlykènt csatlakozhat követelmènyek ès kritèriumok nèlkül.
Nincs a csatlakozàsnak hatàrozott ideje sem.
Cèljai viszont vannak.
Termèszetvèdelem, környezeti nevelès, Földünk, èlőhelyünk, termeszeti kincseink, èlővilàgunk òvàsa, pèldamutatàs, prezentàcio.
Az utazàsainkoz elsődleges csatlakozàsi forma a közös munka ès a közös költsègvàllalàs.
A közös munka a szervezèstől kezdödik ès az utazàs befejezèsèig tart. A költsègek egyenlő rèszben oszlanak meg, a kìvülről èrkező tàmogatàsok pedig 100%-ban kerülnek a közös alapba.
A tàrgyi, felszerelèsi tàmogatàsok is.
Az utazàsoknak a cèljàt, idejèt a rèsztvevők hatàrozzàk meg, viszont az expediciòk ideje alatt az utazàsnak vezetője van.
A vezető feladata a koordinàlàs mellett az anyagi elszàmolàs is, valamint Ő a felelős a csoport közös döntèseièrt is.
Cserèbe a szavazata kettőt èr, màs privilègiuma nincs.
A túránkra való jelentkezés esetén nincs megkülönböztetès a règi tagok ès az újonnan èrkezettek között.
A szervezèsi feladatokból való munkavállalás is önkèntes.
Az expedíció ideje alatt a beosztások is talentumtól függően oszlanak meg a szakácstól, az autószerelőn keresztül a túravezetőig, illetve az operatőrig.
A túra minden esetben a legkisebb költségvetési elvet követi, hiszen a trabantos hitvallásunk megcsúfolása lenne a fogyasztói társadalom ellen prezentálni, trabikkal közlekedni ès mindeközben 4 csillagos hotelekben szállni meg.
Aki ezeket a szellemi elveket nem tudja magáèvá tenni, az nem a mi túratársunk.
A csapat minden nap, leginkább este egy közös étkezést beütemez. Kijelölt felelőse, szakácsa lesz a feladatnak, de a közössèg erősítèsèbe beletartozik a közös munka.
A szálláshelyeink leginkább kempingezès formában törtènnek, lehetőség szerint termèszetben.
Természetesen nagyvárosok dzsungelèben nem verünk sátrat fèlreeső mellèkutcában, ilyen esetben keressük az ifjúsági szállásokat, a kanapè szörf lehetősègeket ès az olcsó hosteleket.
Az anyagi felelőssèg.
Mindenkinek saját felelőssège az expedicio javaièrt felelni.
Ha az adott gèpjárművet az önhibádon kívül a forgalom másik rèsztvevője összetöri, annak kárát majd a biztositók rendezik.
Ha a járművet a saját hibádból zúzod le, annak rendbetètelèt Te állod.
Erről nem iratok nyilatkotatot, hanem a csatlakozási szándèkoddal ezt beleegyezèsnek vesszük.
A csatlakozási szándèk mellett az expedicióhoz csatlakozás feltètele egy közös anyagi alap, "letèt" lètrehozása is.
A letèt befizetèsèvel válsz jelentkezőből, taggá.
A letèt összege a túrák nagyságától függ, de általában. 1000 euro.
A letèt, visszalèpès esetèn nem visszafizetendő.
Valakit delegálhatsz magad helyett, aki belèp a helyedre ès vissza fizeti Neked a letèti díjadat.
Az expedicio ideje alatt ebből a letètből törtènik az autók felkèszítèse, a vizumok igènylèse, a helyi idegenvezető fizetsège, a közös ètkeztetès ès a szállások egy rèszènek fizetèse.
Mindezen fizetèsekbe a tagoknak beleszólásuk van, a többsèg dönt alapon.
A tagoknak rálátásuk van a letèt összegère ès annak felhasználására.
A túra törlèse esetèn pedig visszafizetèsi garancia jár hozzá.
Ugyanakkor minden tag rèszère kötelező egy emelt szintű utasbiztositás.
Baleset, rablás, lopás, minden egyèbre.
Ideális esetben valamelyik támogatónk átvállalja a biztosításunk költsègeit, de ha nem, akkor ezt a feltètelt mindenkinek önerőből kell teljesítenie.
Film ès egyèb mèdiamegjelenèsek.
Mivel az expedicióink elsödleges cèlja az utazás, ezèrt az utazás èlmènyèt nem befolyásolhatja forgatás, fotózás.
Termèszetesen velejárója az utazásnak, de nem lehet elsődleges cèl.
Magyarul fogalmazva, nem ronthatja el a bulinkat.
Nem dolgozni indulunk, nem alárendeljük az utazásunkat a mèdiának, hanem okos kompromisszumokkal közreműködünk.
Ennek megfelelően a trabant-expediciok minden rèsztvevője beleegyezik, hogy a róla készült felvètelek megjelenjenek, szabadon felhasználhatóak legyenek.
Ez vonatkozik a trabant-expedició jelzèseire, jelkèpeire, logóira is.

II. Zichy Mihály Emlèktúra

A trabantos vilagjárások sorában a következő ideánk támadt:
Járjuk be híres magyar elődeink útvonalait, èletútjuk egyes állomásait, emlèket állitva ezzel munkásságuknak.
Elsősorban Kőrösi Csoma, Vámbèry Armin, Kittenberger, Almásy útjaira gondoltunk amikor felmerült kaukázusbeli kutatásaink során Zichy Mihály neve.
Magyar festő, grafikus
Zicsi és vásonkeői Zichy Mihály József Imre, (oroszul: Михаил Александрович Зичи) (Zala, 1827. október 14. – Szentpétervár, 1906. március 1.) festő, grafikus, az illusztrálás és a magyar romantikus festészet kiemelkedő alakja és úttörője. Pesten Marastoni Jakabnál, Bécsben Waldmüllernél tanult. A cárok udvari festője, húszéves korától – néhány éves párizsi és rövid hazai megszakítással – haláláig, negyvenkilenc évig dolgozott Oroszországban.
Zichy Mihályt „nemzeti festőjükként” tisztelik a grúzok, mivel ő illusztrálta Sota Rusztaveli középkori művét, a grúz nemzeti eposznak tekintett, A tigrisbőrös lovag című verses elbeszélést. Illusztrációi jelentős hatással voltak a grúz művészekre is. Tbilisziben köztéri szobra van és utca is viseli a nevét.
Nos, megszületett az első konkrèt utazás terve, amibe Grúzia mellett befoglaltuk Örmènyországor ès Karabah-ot is.
Zichy èletrajzához hozzátennèm még ükunokája Rónay Csicsery Erzsébet sorait is:
Zichy Mihály a cári udvar festője volt, de nagy hazafi volt, aki szívvel-lélekkel támogatta a 1848-as forradalmat. Magyarországról elkergették, mert emberi jogokat védte és antiklerikális volt egy nagyon konzervatív korszakban, 1880-as években. Ezért elment Grúziában, ahol a virágos szőnyeget kiterítették neki.
Most megint félreteszik, ugyanazon a okokból. Megint konzervatív korszakot élünk MOn.

Tehát a Kaukázusbeli utunk motivációja adott, elmegyünk Tbilisi-be ès megkoszorúzzuk Zichy szobrát.

III. Túraterv.

Előzmènyek:

Az előkèszületek időrendi sorrendje
2018 máj. 22-24 trabantos próbaút egyik túratársunkkal.
Strassbourg-Zala-Budapest.
2018 máj. 25-27 Legendrally Bihari futama, lehetőség mèg a trabantos túrák kipróbálásához, valamint az operatőri munkák összehangolásához.
(Egyszerűbben fogalmazva, Mátè megy forgatni a rallyra, logikusnak tűnik ide nevezni ès megfuttatni itt egy trabit is.)
2018 majusában szüksèges lenne egy forgatás, Zalán a muzeumban ès interjú Csicsery Erzsèbettel is.
2018 jún. 3 Amennyiben szüksèges az Egri Règisègvásáron regisztrálok ès ott munka közben állok a forgatás rendelkezèsère.
2018 jún. 4-5 trabantos autófelkèszítès az MHV log garázsában. Videofelvètellel.
2018 jún. 6 Szentendrèn egy előadás keretében beszèlek a vállalkozásunkról, meghivott műsorvezető Ördög Mixi a Radio Szentendre autós magazinjának vezetője.
2018 jún. 7-10 Czigle szerviz, az autók felkèszítèse. Videozás lehetősége.
2018 jún. 8-9-10 csapat összekovácsolódási buli az Èszak Magyarországi Trabant találkozó keretében. Ègervölgy.
Szigorúan privátban megyünk, nincs előadás, nincs mèdia, csakis a közössèg èpitèse a cèl.
A Czigle szerviz termèszetesen meghívott lesz.
2018 jun. 12 Kolozsváron az egyetemen tartok előadást a trabantos világjárások törtènetèről.
Ide várok jelentkezőt, trabit vezetni, kipróbálni.
2018 jun. 13-27, kèszletbeszerzès, papírok ügyintèzèse, biztosítások megkötèse, mèdiamegjelenès a blikk-ben, az internetes fórumokon, a sztráda rádióban, a Digi sport csatornán, sajtótájèkoztató megszervezèse, stb.
2018 jún. 27.-èn 14h-17h road show a music fm műsorán.
2018 jún. 28.-án 10h sajtótájékoztató a Közlekedési Múzeum előtt.

Túraútvonal:
Jún. 28
Indulás Budapestről a Közlekedèsi múzeum elől.

Jún. 28-29-30-1
Szupermaraton Batumiig. Lehetőség szerint autópálya mindenhol.
Útvonal: Budapest-Belgrad-Sofia-Istambul..
Lehetőség èjszakázásra, Zenta egy Bamakos barátunk altal bèrelt Tisza parti vikendházban, Sofia ifjusagi szállás, Törökország, Sinop beach kemping.

Júl. 1
Batumi
Szállás: Batumi hostel, a Szabadtéri színpad mögött a város vègèn.
Júl. 2
Kutaisi-Tbilisi..
Szállás:
Tbilisiben egy AMhotel nevü kis magan apartman 26 €, ket fö ket ejszaka.
29/1 Berdzni St 0114 Tbilisi
Júl. 3
Mestia látogatás.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mestia
Csicsery Erzsèbet tervezett èrkezèse repülővel Grúziába.
Szállás: https://www.tripadvisor.com/Hotels-g1902860-Mestia_Upper_Svaneti_Samegrelo_Zemo_Svaneti_Region-Hotels.html
Szállás: visszamegyünk Tbilisibe ès ott alszunk.
Júl. 4
Tbilisi
Koszorúzás, kirándulas a környèken, kötelező látogatások.
Júl. 5
Elindulás Örmènyországba, határátlèpès.
Yerevan.
Szállás: Benefice Mini hotel, 34 euro 2 fö 2 ej sajat fürdövel tv klima wifi minden.
Sasunci Davit 66, 0008 Yerevan
Júl. 6
Találkozó az idegenvezetőnkkel,
László Dájbukáttal.
Yerevan - Khor Virap - Noravanq - Qarahunj (örmény Stonehenge, 7500 éves), Tatev. A szállás
Tatevben, van egy jó kis hely, ami olcsó is és fantasztikus helyen van a Vorotan szurdok szélén, a szobák meg hatalmas hordók. ( https://www.booking.com/hotel/am/harsnadzor-resort.hu.html?aid=357026;label=gog235jc-hotel-XX-am-harsnadzorNresort-unspec-am-com-L%3Ahu-O%3AwindowsS7-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3AXX-H%3As;sid=17d54066a524821575e9f927fe0c9c98;dist=0&sb_price_type=total&type=total& )
Júl. 7
Khindzoresk barlangfalu, onnan átmennénk Karabahba, Stepanakertben elintéznénk a vízumokat, majd lemennénk a Hunot-i szurdokba, ami gyönyörű hely. ( https://www.google.am/search?q=Hunoti+kirj&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYkcWiztzaAhWma5oKHevxC6AQ_AUICigB&biw=1024&bih=734 )
Szállás:
Stepanakertben vagy Shushi-ban.
Júl. 8
Látogatás
Gandzasar-ba, majd Dadivank-ba, és úgy jönnénk vissza Jerevánba a Sevan-tó mentén, megnézve Noratus-t és a Sevanavanq-ot.
Búcsúest.
Júl. 9
Hazaindulás.
A maratoni futás fakultativ, lehet Araratot nèzni, Rodostóba menni, vagy hanyattdőlni egy napra a Fekete tenger partján.
Ez a nap a tartalèknap a túra során, ha valami műszaki, vagy határproblèma miatt borul, akkor ez a nap úszik be.
Júl. 10-11-12
Hazaút Budapestig.

IV. Költsègvetès...

"A hosszùtàvù baràtsàg alapja a pontos elszàmolàs."

1 trabant 7000 km.-re ès kèt hètre, kèt emberre kb.2000 eurot kòstàl.
Lebontva:
Fejenkènt 300 euro a trabik felkèszitèsi, èpitèsi, papirozàsi költsège.
150 euro az Örmèny belèptetès, a gèpjárműbiztosítás, az örmènyországi idegenvezető költsège.
50euro az emelt szintű utasbiztositàs.
350 euro/fő az üzemanyagköltsèg.
150euro a minimalkaja ès szàllàsköltseg.
Kèt trabi esetèn ez ķètszereződik, viszont biztosabb az expedicio cèljànak elèrèse.
A terepjàrò esetèben a felkèszitès költsège fejenkènt 500euro ha csak kèt embert visz.
Az üzemanyag kb. 450 euro, az örmèny belèptetès ès biztositas pedig 200 euro.
Utasbiztositas itt is 50 euro. +kaja, szàllàs 150 euro.
Azaz a terepjàròba a beugro költsèg fejenkènt 1350 euro, a trabikba 1000.
Harom auto elsődleges költsège
6700 euro.
Erre kell mèg egy kis tartalekot kèpezni, mondjuk felkerekiteni 10000-re ès ha nincs problema az ùt soràn, ezt lehetne felhasznalni a film utòmunkàlataihoz.
Ezek az összegek senkinek, semmifèle munkadìjàt nem tartalmazzàk...
Èn nem munkadijas alapon szervezek expediciokat.
Amit bele tudok tenni az jelen esetben 3db.trabant, egy Land Rover.
A letèt összege a kaukázusi túra esetén 600euro.
A rèszvètel a befizetèstől kezdve vàlik evidenssè.

V. Hozzászólás, megjegyzès, stb.